• Czwartoklasiści w Miasteczku ruchu drogowego
          • Czwartoklasiści w Miasteczku ruchu drogowego

            04.04.2024

            Jako, że uczniowie klas czwartych szykują się do egzaminu na kartę rowerową, w czwartek udaliśmy się do Miasteczko Ruchu Drogowego przy ul. Sołtyka 8/10.

            To właśnie tu, pod czujnym okiem Strażników miejskich uczniowie doskonalili swoje umiejętności panowania nad rowerem, ale przede wszystkim uczyli się właściwie odczytywać bodźce drogowe, aby bezpiecznie poruszać się w przestrzeni miejskiej dżungli.

            Uważnie weryfikowali znajomość znaków drogowych (ze szczególnym naciskiem na znak B20 - STOP oraz znak A7 – ustąp pierwszeństwa przejazdu), a także znaczenie linii namalowanych na jezdni. Nasi instruktorzy pracowali mozolnie, aby wpoić dzieciom zasady zachowania na i przed przejściem dla pieszych.

            Każdy adept kodeksu drogowego miał możliwość wykonać dwa 30-minutowe przejazdy po miasteczku ruchu drogowego.

            Z nieukrywaną dumą musimy zauważyć, że o ile pierwszy przejazd przypominał szarżę przy akompaniamencie ułańskiej fantazji, to drugi przejazd był już znacznie bardziej uważny i co najważniejsze respektujący zasady i prawidła obowiązujące w ruchu drogowym. Jesteśmy bardzo dumni z naszych rowerzystów i mamy nadzieję, że wyrobione nawyki przełożą się bezpośrednio na bezpieczne poruszanie się do/ze szkoły i wszędzie indziej, gdzie przyjdzie się naszym czwartoklasistom zmierzyć z ruchem miejskim.

            Bardzo w tym miejscu pragniemy podziękować Pani Beacie Jagielskiej, bez pomocy której nasze dzisiejsze szkolenie nie miałoby szans się odbyć.

             

            I na koniec garść statystyk o Miasteczku ruchu drogowego:

             

            🚦 Powierzchnia placu 4 tys. m2,

            🚦 750 m jezdni i ścieżek rowerowych,

            🚦 38 m torów tramwajowych,

            🚦 20 sygnalizatorów świetlnych,

            🚦 130 znaków drogowych,

            🚦 tramwaj,

            🚦 zapory kolejowe,

            🚦 3 skrzyżowania i rondo.

             

        • Marcowy koncert
          • Marcowy koncert

            02.04.2024

            19 marca 2024 roku odbył się w szkole koncert. Tym razem występowali i słuchali uczniowie starsi. Nasz korytarz przemienił się w kameralną salę koncertową. Był wspaniały nastrój, piękna muzyka. Dziękuję publiczności za stworzenie miłej atmosfery a wykonawcom gratuluję udanych występów.

             

            Aleksandra Kondraciuk

        • Warsztaty archeologiczne dla klas 1-3
          • Warsztaty archeologiczne dla klas 1-3

            29.03.2024

            Zanim wszyscy uczniowie radośnie wybiegli ze szkoły na przerwę świąteczną, gościliśmy po raz drugi Archeologiczne Warsztaty. Tym razem para archeologów wzięła w obroty klasy młodsze 1-3. Uzbrojeni po zęby w fascynujące pomoce naukowe, oczarowali dzieciaki swoimi zajęciami i opowieściami.

            Uczniowie klas 1, 2a oraz 2b uczestniczyli w zajęciach pt. „Czasem na glinie, czasem na pergaminie”. Zaciekawione i wyraźnie ożywione dzieciaki poznały starożytne sposoby przekazywania informacji, zobaczyły, jak wykonuje się papirus, wylepiły gliniane tabliczki, zaś przy pomocy stilusów spróbowały zapisać tekst na woskowych tabliczkach. Jakby tego było mało, na koniec nasi uczniowie nauczyli się pisać gęsim piórem i zalakowali listy prawdziwym lakiem!

            Tymczasem trzecioklasiści realizowali równolegle program pt. „Z wizytą na wykopaliskach” gdzie przyjrzeli się pracy archeologa, poznali ważne dla niego naukowe terminy oraz wzięli udział w prawdziwych wykopaliskach (z piachem i łopatami włącznie!). Młodociani archeolodzy skupili się na wykopanym artefakcie, mierząc i ważąc go specjalnymi przyrządami, a także sklejali w całość zniszczone zabytki i okazy! Poznali również fascynującą historię starożytnego Rzymu oraz codzienne życie jego mieszkańców.

            Zabawie przeplatanej interaktywną edukacją nie było końca. Na długo zapamiętamy nabytą dziś wiedzę :)

             

        • Hania Gajzler i Łucja Tur wytańczyły złoto!
          • Hania Gajzler i Łucja Tur wytańczyły złoto!

            27.03.2024

            Jeszcze nie przebrzmiały echa wczorajszych sukcesów recytatorskich naszych uczniów, a tymczasem okazuje się, że znowu mamy powodu do radości i dumy z naszych uczennic!

            25 marca odbyła się VIII edycja międzyszkolnego konkursu Dance ma Sens! Organizatorem konkursu jest Niepubliczne Liceum Ogólnokształcące im. Roberta Schumana Fundacji Primus.

            Łucja Tur (z klasy 7a) oraz Hania Gajzler (z klasy 6) reprezentowały naszą szkołę w kategorii: Zespoły Jazz/Contemporary SP kl. 7-8.

            Dziewczęta w pięknym stylu wytańczyły I miejsce! Choreografię dziewcząt ułożyła ich trenerka z Lemono Dance Center pani Agnieszka Czubak.

            Warto w tym miejscu dodać, iż laureatom I miejsca przysługuje prawo wpisu konkursu na świadectwie - Łucja oraz Hania otrzymają dodatkowe punkty w procesie rekrutacji do szkół średnich, zgodnie z obowiązującymi przepisami.

            Cieszy nas niezmiernie, że nasze uczennice znalazły perfekcyjną synergię dla swojej pasji do tańca oraz perspektywicznego myślenia o swojej przyszłości po ukończeniu Superszkoły :)

             

        • Warszawska Syrenka, czy raczej Posejdon?
          • Warszawska Syrenka, czy raczej Posejdon?

            26.03.2024

            26 marca br. w Szkole Podstawowej nr 189 odbył się dzielnicowy etap 47 Konkursu Recytatorskiego "Warszawska Syrenka". Nasi reprezentanci - Hanna Grajnert (kategoria: klasy 1-3) i Kajetan Żwirek (kategoria: klasy 4-6), stanęli przed dużym wyzwaniem - przedstawieniem przygotowanych przez siebie utworów przed szacownym jury oraz zmierzeniem się z poważną konkurencją z innych rembertowskich szkół podstawowych.

            Bitwa na (pięknie wypowiedziane) słowa była bardzo zaciekła, więc z wielką radością śpieszę donieść, że Kajetan Żwirek - uczeń klasy 4b, brawurowym wykonaniem utworów "Kot w pustym mieszkaniu" Wisławy Szymborskiej oraz "Strasna zaba" Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego wywalczył I miejsce w etapie dzielnicowym konkursu w kategorii: klasy 4-6.

            Co za tym idzie, będzie reprezentował Rembertów na kolejnym, ostatnim już etapie stołecznym.

            Koniecznie należy też wspomnieć o pięknej interpretacji wiersza Juliana Tuwima "Okulary" w wykonaniu Hani Grajnert, która była najmłodszą, (jedyną z klas I) uczestniczką konkursu.

            Naszym artystom należą się wielkie gratulacje!

            Zapraszamy również do obejrzenia fotorelacji i filmów z konkursu.

             

            Anna Dzierżanowska

        • Rozdanie nagród w konkursie świetlicowym
          • Rozdanie nagród w konkursie świetlicowym

            22.03.2024

            18 marca zostały rozdane nagrody laureatom i uczestnikom świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”. Dokonała tego pani dyrektor, Małgorzata Mojsak, wraz z paniami ze świetlicy, p. H. Pawlik oraz p. I. Kietlińską-Brewko.

            Poniżej zamieszczamy fotorelację p. Agnieszki Matysiak. Niestety, nie wszyscy laureaci byli obecni na rozdaniu nagród, dlatego brakuje ich na zdjęciach.

            Irena Kietlińska-Brewko

             

        • Smaczne, zdrowe oraz kolorowe!
          • Smaczne, zdrowe oraz kolorowe!

            22.03.2024

            22 marca uczniowie z klasy IIB w ramach podsumowania tematu tygodniowego „Rosnę i zdrowo się odżywiam”, samodzielne przygotowali pyszne śniadanie z przyniesionych ze sobą produktów.

            Dzieci dobrze wiedzą, że aby przystąpić do działań kulinarnych należy dokładnie umyć ręce i założyć fartuszki. Uczniowie przypomnieli sobie zasady bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas posługiwania się nożem, po czym wszyscy przystąpili do przygotowania stanowisk pracy i zabrali się do robienie kanapek. Można śmiało powiedzieć, że zadanie wykonali doskonale.

            Kanapki były nie tylko smaczne i zdrowe, ale też pięknie ozdobione. Okazało się też, że dzieci jednak lubią warzywa, a najlepiej smakują kanapki wykonane własnoręcznie, dlatego nawet największe niejadki zjadały swoją porcję z apetytem.

            Klasa IIB przy robieniu kanapek kształciła odpowiednie nawyki żywieniowe, dbałość o higienę podczas sporządzania posiłków oraz rozwijała kreatywność i wyobraźnię.

            Smacznego oglądania! :)

            Anna Tabor

        • Światowy Dzień Zespołu Downa
          • Światowy Dzień Zespołu Downa

            22.03.2024

            Światowy Dzień Zespołu Downa, czyli Dzień Kolorowej Skarpetki nie bez przyczyny obchodzi się 21 marca.

            Data symbolizuje trisonomię 21 chromosomu, którego dodatkowa kopia znajduje się w komórkach organizmów osób z Zespołem Downa. Ta symboliczna data przypomina nam, jak ważne jest dbanie o równe szanse w społeczeństwie przy zachowaniu różnorodności.

            akładając kolorowe skarpetki nasza społeczność szkolna okazała solidarność z osobami z Zespołem Downa.

            Sylwia Babiasz

        • Co robią klasy: 5a, 5b i 6 na technice?
          • Co robią klasy: 5a, 5b i 6 na technice?

            21.03.2024

             

            Właśnie skończyliśmy omawiać obwody elektryczne i zapoznaliśmy się z kilkoma tematami z elektroniki. Nauczyliśmy się symboli podstawowych elementów elektronicznych. Rozpoznawaliśmy te elementy w rzeczywistości. Odczytywaliśmy opory oporników. Rozmawialiśmy o tym, jak sporządza się schematy obwodów. Dowiedzieliśmy się, co to jest połączenie szeregowe i co to jest połączenie równoległe. Podjęliśmy dyskusję, dlaczego gdy przepali się jedna lampka na choince, to inne przestają działać i dlaczego tak się nie dzieje w naszej domowej instalacji elektrycznej. Poznaliśmy również budowę kilku urządzeń elektrycznych.

            Jednak chyba najbardziej zajmującym zajęciem było lutowanie. Zaczęliśmy od zabielania i lutowania przewodów elektrycznych. Projekt końcowy polegał natomiast na zlutowaniu modeli semaforów drogowych. W przyszłości na informatyce podłączymy je do Arduino.

            We have also got familiar with most common English words used in electronics. We have discussed the anatomy of a soldering iron in English as well.

            Michał Żbikowski

        • Odpowiednie dali obce słowo!
          • Odpowiednie dali obce słowo!

            21.03.2024

            Na początku marca uczniowie Superszkoły wzięli udział w kolejnej edycji Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego Literatury Polskiej w Językach Obcych „Odpowiednie dać obce słowo” organizowanego przez XXI Liceum Ogólnokształcące im. Hugona Kołłątaja w Warszawie.

            Ten będący pod patronatem Mazowieckiego Kuratora Oświaty konkurs, od lat niezmiennie przyciąga humanistów i lingwistów z klas starszych pragnących recytować w języku obcym fragment prozy lub wiersz z literatury polskiej.

            Dziś znamy już oficjalne wyniki konkursu i nie zawahamy się ich użyć :). Tegoroczne jury doceniło i wyłoniło troje laureatów z klas ósmych prezentujących twórczość naszych czołowych polskich twórców i tak:

            Mikołaj Gajzler przebojem zdobył I miejsce za wiersz Wisławy Szymborskiej pt. „Niektórzy lubią poezję” po angielsku 🇬🇧 w przekładzie Stanisława Barańczaka,

            Adrianna Zwolińska zabezpieczyła II miejsce za wiersz Czesława Miłosza pt. „Piosenka o końcu świata” w języku angielskim 🇬🇧 w przekładzie Anthony’ego Miłosza i w końcu

            Barbara Prostko sięgnęła po wspaniałe II miejsce za wiersz Macieja Kazimierza Sarbiewskiego pt. "Tęsknota do ojczyzny błękitnej" po francusku 🇫🇷 w przekładzie Diany Duaner.

            Gratulujemy serdecznie wszystkim uczniom, którzy spróbowali swoich sił w tym bardzo prestiżowym, ale zarazem bardzo wymagającym konkursie.

             

        • Wiosenna edycja Leśnej Bandy
          • Wiosenna edycja Leśnej Bandy

            19.03.2024

            Ależ ten czas leci! Dopiero co uczniowie klas 4a oraz 4b brali udział w zimowej odsłonie warsztatów Leśnej Bandy w Furtce do lasu, a już znowu tu jesteśmy na wiosennej części naszego całorocznego projektu.

            Ten urokliwy ogród z bezpośrednim dostępem do Mazowieckiego Parku Krajobrazowego w Starej Miłośnie stanowi bazę dla cyklu 4 spotkań w rytmie pór roku. Wzięliśmy aktywny udział w lekcji przyrody w terenie z elementami survivalu, ruchu na świeżym powietrzu i integracji - społecznej i sensorycznej.

            Wiosenna część zajęć objęła: 

             

            • kierunki świata,
            • orientacja w terenie,
            • kompas leśny,
            • sensoryczny plac zabaw
            • wstęp do obróbki drewna
            • struganie oraz
            • konsumpcję pieczonych ziemniaków z solą i masełkiem.

             

            W czerwcu znowu tu wrócimy, aby być świadkami zapętlenia rocznego cyklu przyrody :)

        • Szczęśliwa siódemka (7A oraz 7B)!
          • Szczęśliwa siódemka (7A oraz 7B)!

            17.03.2024

            W czasie publikacji wyników III etapu (wojewódzkiego) konkursów przedmiotowego z geografii oraz języka niemieckiego organizowanych przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty w pokoju nauczycielskim zauważyć można było wyraźne poruszenie...

            Kolejni nauczyciele weryfikowali zasłyszane wyniki, po czym przecierali oczy ze zdumienia. Bynajmniej nie dlatego, że nikt nie wierzył, że tym oto śmiałkom uda się ta sztuka, wszak zarówno Dawida Kulmę, Konrada Siudę z klasy 7a i Piotra Barskiego z klasy 7b wszyscy znają od najlepszej strony... rzecz w tym, że biorąc pod uwagę poziom trudności ostatniego etapu konkursu, wyniki obu naszych asów są po prostu kosmicznie spektakularne!

            Dawidzie, Konradzie oraz Piotrze wielkie brawa dla Was!

        • Warsztaty fizyczne i robotyczne klasy 7b
          • Warsztaty fizyczne i robotyczne klasy 7b

            17.03.2024

             

            W ubiegłym tygodniu uczniowie klasy 7b ponownie odwiedzili Centrum Nauki Kopernik i wzięli udział w warsztatach fizycznych oraz robotycznych. Pierwsza grupa miała okazję przekonać się, czym jest bardzo niska temperatura i jak wpływa na różne stany skupienia.

            Młodzi naukowcy poznali nadprzewodniki i zastosowali je podczas przeprowadzonych eksperymentów. Natomiast podczas zajęć w laboratorium robotycznym uczniowie zbudowali robota, nauczyli się posługiwać jego językiem i pomogli mu pokonać tor przeszkód.

            Tajniki fizyki i robotyki zostały zgłębione!

            Anna Dźwigniewska

             

        • Uczniowie klasy 8 z wizytą w Sejmie RP
          • Uczniowie klasy 8 z wizytą w Sejmie RP

            16.03.2024

            W ostatnich dniach lutego, uczniowie klasy 8dw udali się na wycieczkę do Sejm Rzeczypospolitej Polskiej. Pobyt w epicentrum polskiego parlamentaryzmu pozostawił w nich masę refleksji i wspomnień rezonujących do dnia dzisiejszego. Niektórzy z nich postanowili podzielić się swoimi wrażeniami z szerszym gronem odbiorców.

            Oto 2 relacje z wizyty w Sejmie RP: Heleny Czarnockiej oraz Aleksandra Wnorowskiego.

            🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

            Wizyta w Sejmie RP - sprawozdanie z wycieczki napisane przez jedną z uczennic klasy 8 dw.

            W dniu dwudziestego dziewiątego lutego bieżącego roku odbyliśmy wycieczkę do Sejmu Rzeczypospolitej Polski. Opiekunką wycieczki była nasza pani wychowawczyni Katarzyna Lewandowska oraz nauczycielka języka polskiego Iwona Sowulewska.

            Tego dnia zgodnie z planem o godzinie dziewiątej dwadzieścia wyszliśmy z budynku naszej szkoły, skąd wyruszyliśmy komunikacją miejską do Sejmu. Zwiedzanie zaczęliśmy od przyjrzenia się makiecie całego kompleksu budynków zaliczającego się do Sejmu. Przewodniczka opowiadała nam, gdzie się znajdujemy, funkcje budynków. Dowiedzieliśmy się, między innymi, że na terenie Sejmu znajduje się pasieka. Następnie weszliśmy na pierwsze piętro budynku i udaliśmy się do sali posiedzeń, którą wiele osób kojarzyło z telewizji. Jak opowiadała przewodniczka, obrady odbywają się zazwyczaj co drugi lub trzeci tydzień (tzw. tydzień sejmowy). Dłuższe przerwy zdarzają się w okresie wakacyjnym oraz świąteczno - noworocznym, a także pomiędzy ostatnim posiedzeniem Sejmu poprzedniej kadencji i pierwszym posiedzeniem nowej kadencji. Przewodniczka opowiadała o funkcji poszczególnych urządzeń, o historii Sejmu, również o posłach, ich rangach i funkcjach oraz jak wyglądają obrady. Po zrobieniu zdjęć pamiątkowych wyszliśmy z sali i udaliśmy się na główny hol Sejmu, po jego drugiej stronie stało mnóstwo kamer i mikrofonów- to tam politycy udzielają wywiadów. Oglądaliśmy też wielką tablicę upamiętniającą polityków, którzy zginęli podczas drugiej wojny światowej. Było tam podane miejsce śmierci, czasem data, nazwisko i imię posła. Na ścianie obok znajdowała się tablica upamiętniająca Katastrofę Smoleńską. Zeszliśmy po schodach, po drodze robiąc zdjęcie grupowe. Na dole były w gablocie zabytkowe laski marszałkowskie. Przewodniczka mówiła nam o ich historii i do czego służą, pierwsza laska nawet przeżyła rządy Stanisława Augusta, ostatniego króla Polski.

            I to był koniec naszej wycieczki. Podsumowując, dowiedzieliśmy się wiele ciekawych rzeczy i jesteśmy wdzięczni za możliwość odbycia takiej wycieczki.

            Helena Czarnocka

             

            🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹

             

            Dnia 29 lutego 2024 roku nasza klasa miała przyjemność wziąć udział w wycieczce do Sejmu RP. Wycieczka była zorganizowana przez naszą wychowawczynię – Panią Katarzynę Lewandowską oraz przez Panią Iwonę Sowulewską. Celem wycieczki było zapoznanie się z funkcjonowaniem polskiego parlamentu.

            Z przystanku Rembertów - Akademia autobusem linii 143 udaliśmy się na Rozbrat. Po zejściu z wiaduktu zgubiliśmy się, ale na szczęście nasza wychowawczyni znalazła drogę do Biura Przepustek, gdzie otrzymaliśmy jednorazowy wstęp na teren Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. Przed wejściem na teren parlamentu zostaliśmy poddani kontroli „lotniskowej”.

            Następnie udaliśmy się do szatni, gdzie już czekała na nas pani przewodnik. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od omówienia makiety i wszystkich budynków Sejmu. W skład całego parlamentu wchodzą budynki takie jak Dom Poselski, sala posiedzeń Senatu, Biblioteka Sejmowa, budynki Komisji Sejmowej, budynki administracyjne, a także dziesięć pasiek. Następnie korytarzem podziemnym udaliśmy się do Sali obrad Sejmu, gdzie zasiada 460 posłów, Marszałek sejmu (Szymon Hołownia), pięciu Wicemarszałków sejmu (Krzysztof Bosak, Dorota Niedziela, Monika Wielichowska, Piotr Zgorzelski, Włodzimierz Czarzasty), dwoje sekretarzy, komisje sejmowe (stałe, nadzwyczajne, śledcze) oraz inne organy tejże instytucji. W sali znajdował się wielki bukiet kwiatów, flaga Rzeczpospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej, kamery, widownia, a na niej miejsce dla Prezydenta wraz z 15 gośćmi.

            Kolejnym punktem wycieczki był hol główny. W górnej jego części znajdowała się wielka marmurowa płyta, na której widniało godło Polski oraz imiona i nazwiska posłów, którzy w przeszłości pełnili rolę posła. Na płycie znajdowały się również nazwiska księży, gdyż dawniej mogli oni pełnić władzę świecką. Obecnie zabrania się im występowania w partiach politycznych i w rządzie.

            Schodząc w dół schodami holu mogliśmy podziwiać bogato zdobione barierki. W dolnej części znajdowała się gablota z czterema laskami marszałkowskimi, z czego jedna miała ponad 150 lat, natomiast inna była pozbawiona godła polski. Jedną z takich lasek Marszałek sejmu stuka trzy razy na rozpoczęcie i zakończenie obrad Sejmu.

            Uważam, że wycieczka była naprawdę interesująca. Wiele osób z naszej klasy uważa także, że powinna być dłuższa, na przykład powinniśmy zwiedzić jeszcze Dom Poselski. Według mnie, mimo wszystko było to ciekawe i znaczące doświadczenie. Pani przewodnik opowiadała o wszystkim z ogromnym entuzjazmem. Miło się słuchało jej wypowiedzi.

             

            Aleksander Wnorowski

        • Konkurs Recytatorski Warszawska Syrenka
          • Konkurs Recytatorski Warszawska Syrenka

            16.03.2024

            15 marca odbył się etap szkolny 47. Konkursu Recytatorskiego Warszawska Syrenka. 

            Jury miało bardzo trudne zadanie do wykonania - wyłonić reprezentantów do etapu dzielnicowego. Wysłuchaliśmy siedemnastu przepięknych interpretacji wierszy. Poziom był bardzo wysoki i wyrównany. Wszyscy bardzo dobrze opanowali teksty i mieli możliwość zaprezentowania się przed większą publicznością. Oto podium:

             

            w kategorii klas I-III:

             

            I miejsce Hanna Grajnert - reprezantantka szkoły w etapie dzielnicowym

            II miejsce Helena Ziółkowska

            III miejsce Franciszek Brodowski

             

            w kategorii klas IV-VI:

            I miejsce Kajetan Żwirek - reprezentant szkoły w etapie dzielnicowym

            II miejsce Urszula Dolecka

            III miejsce Jan Bzoma.

             

            W kategorii klas VII-VIII uczniowie nie zgłosili się.

            Serdecznie dziękujemy Wam za włożony wysiłek i pokonanie tremy. Wasze interpretacje wierszy były nie tylko doskonałe pod względem technicznym, ale także poruszały serca naszej publiczności. Każde słowo, każda intonacja, przekazały znaczenie i emocje zawarte w tych wierszachSerdecznie dziękujemy pani Annie Dzierżanowskiej za pracę z uczniami, przygotowanie chętnych do występu i koordynowanie konkursu w naszej szkole. 

             

            Komisja Konkursowa

            Aleksandra Adamek

            Jolanta Bredek-Morawska

            Magdalena Miałkowska

        • Festiwal Sałatek Św. Patryka
          • Festiwal Sałatek Św. Patryka

            15.03.2024

            Kończący się właśnie tydzień obfitował w masę uniesień zainspirowanych obchodami Dnia Św. Patryka. I choć kalendarzowo dzień ten przypada dopiero na niedzielę, to nie sposób oprzeć się wrażeniu, że tego dnia nic nie zwojujemy. Dlatego też na przestrzeni całego tygodnia klasy 4-8 prześcigały się w pomysłach na sałatkę warzywną lub owocową najlepiej swoim składem i kompozycją nawiązujących do dnia patrona Irlandii.

            Sałatki wręcz ociekały smakami, kuszącymi zapachami oraz feerią kolorów, ale to nie wszystko. W ostatecznej ocenie jury liczyła się także prezentacja sałatki, a więc podzielenie się pomysłami, inspiracjami oraz listą składników naszych domorosłych kuchcików.

            Przy okazji udało się nam popełnić korelację z realizowanym przez naszą szkołę całorocznym projektem „Z ekologią na Ty”. Wszyscy uczestnicy warsztatów kulinarnych pod egidą Św. Patryka otrzymali za swoje zaangażowanie po tradycyjnej monecie ze „złota” od zgorzkniałego irlandzkiego skrzata :)

        • Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu
          • Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu

            12.03.2024

            12 marca uczniowie klas 4-5 pochłonięci zostali bez reszty zajęciami historycznymi zorganizowanymi przez Archeologiczne Warsztaty. Podczas spotkania poznaliśmy fascynującą historię starożytnego Rzymu oraz codzienne życie jego mieszkańców.

            W czasie warsztatów wspólnie zbudowaliśmy model łuku architektonicznego, ułożyliśmy mozaiki z prawdziwego marmuru, rozświetliliśmy pomieszczenie za pomocą rzymskich lampek oliwnych oraz samodzielnie wykonaliśmy i zagraliśmy w starożytną rzymską grę planszową!

            Zabawie przeplatanej interaktywną edukacją nie było końca. Na długo zapamiętamy nabytą dziś wiedzę :)

        • Wyniki świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”
          • Wyniki świetlicowego konkursu „Mistrz Pięknego Czytania”

            11.03.2024

             dniach 4-5 marca odbył się świetlicowy konkurs "Mistrz Pięknego Czytania".

            Wzięli w nim udział uczniowie klas 1-3. Jury w składzie: p. Halina Pawlik, p. Irena Kietlińska-Brewko, p. Anna Dzierżanowska oraz wybrani uczniowie klas 4a oraz kl. 4b wysłuchali pięknego czytania fragmentów książki M. Jaworczakowej pt. „Jacek, Wacek i Pankracek” oraz Legendy o Kraku. I tak postanowiono przyznać następujące wyróżnienia:

             

            Kl. 1

            I miejsce – Leonard Nowotarski

            II miejsce – Łucja Dziemiańczyk oraz Franciszek Brodowski

            III miejsce – Emilia Dźwigniewska oraz Ksawery Cybulski

             

            Kl. 2

            I miejsce – Karolina Wojdyr kl. 2b 

            II miejsce- Agata Piętak kl. 2a 

            III miejsce – Helena Lemieszek kl. 2b, Blanka Gawrońska kl. 2b

             

            Kl. 3

            I miejsce – Piotr Żochowski kl. 3b 

            II miejsce – Szymon Rosiński kl. 3a

             

            Gratulujemy laureatom oraz wszystkim uczestnikom konkursu. Nagrody zostaną wkrótce rozdane.

             

            Irena Kietlińska-Brewko

    • Kontakt z nami

      • Publiczna Szkoła Podstawowa STO im. rtm. W. Pileckiego
      • Sekretariat: 694-193-375 lub (22) 673-54-08
      • al. Sztandarów 2
        04-423 Warszawa
        Poland
      • Sekretariat czynny w godz.: 8:00-16:00
      • Psycholog (awaryjnie): 516-290-296
        Pedagog: 514-085-941
      • SKT nr 174 STO
        Al. Sztandarów 2; 04-423 Warszawa
        PKO BP: 05 1020 1127 0000 1402 0172 2826
        Tytuł przelewu: Darowizna na cele oświatowe

        Numer KRS: 0000184247
  • Social media